Wednesday, April 22, 2015

Turist

Aeg lendab. Ainult kaks kuud ongi veel jäänud Hispaanias toimetamist.

Niisiis viimastest tegemistest.

Koolis on palju tööd, aga kõik on huvitav ja seetõttu olen motiveeritud osalema kõigis klassides.

Nt. Spordifüsioloogias oleme erinevaid katseid teinud ning professorid on tipptasemel.
Spordifüsioloogias VO2/CO2 katse
 Expresión corporal ehk kehaline väljendusviis annab ka palju uusi teadmisi alates tantsudest kuni publiku ees presentatsioonide tegemiseni.

Biomehhaanika on raskeim aine- seal on palju füüsikat ja arvutusi. Kuid ega ta mööda külge maha ei jookse.

Tegevused vabas looduses ja rekreatsioon samuti üks lemmikainetest. Varsti kavas benjihüpe ja veel lahedaid üritusi.
Ja viimaks erikehakultuur ja liikumishäired , kus õpime aitama erivajadustega inimesi, alates liikumispuudest kuni vaimsete häireteni välja.
Erikehakultuur ja liikumispuue
Eelmiselt nädalavahetusel käisin Madridis- Hispaania pealinnas.
Kui siiamaani oli lemmiklinnaks Sydney Austraalias, siis Madrid jättis isegi võimsama mulje.
Just oma ajaloo ja kultuuri poolest.
Kuigi sain ülikooli kõrvalt vaid 3 päevaks minna, jõudsin siiski päris palju näha/teha.

Aga tõsi on see, et mingi osa oma elust tahaks elada Madridis, sest vähemalt nädal läheks muuseumide ja näituste vaatamiseks.

Niisiis esimene päev sai jalgsi tehtud. Santiago Bernabeu staadioni juures käisin. Suur-suur!!
Santiago Bernabeu staadion

Pärastlõunal otsisin hosteli. Kusjuures üsna juhuslikult sattusin päris toreda hosteli peale, mis kannab nime MAD. Väga puhas ja moderne! Olemas terass ja fuajee ka mõnusalt hubane
Hostel Mad.
Asjad hostelis mõtlesin, et teen veel ühe jalutuskäigu linnas. Lõpuks kujunes sellest korralik 5-tunnine matk. Sest nii palju ägedat oli vaadata- alates tänavakunstnikest kuni ilusa Parque de Retiro´ni välja.
Parque de Retiro ja Alfonso VII monument
 Õhtul oli hostelis päris lahe istumine, kus sain palju uusi tuttavaid.
Selgus, et üks ameeriklane oli teeninud Prantsuse Võõrleegionis, mis on sõjaväemaailmas üks eliitüksusi. Kaks aastat oli tehtud, kui mees murdis langevarjuhüppega selja ning pidi 3 kuud voodis lamama. Praegu siiski kõik OK!

Järgmisel päeval oli kava tihe. Kõigepealt üks giidiga tuur, et Madridi ja Hispaania ajalooga tuttavaks saada.
Taamal "Catedral de la Almudena"

Naljakas oli see, et hostelist öeldi, et see on tasuta tuur.
Seega ei vaevunud ma raha kaasa võtma. Muidu oli giid hästi tore Kolumbia tüdruk ja seletas väga elavalt hispaania ajalugu, kuid kui jõudsime lõpule, siis küsis ta kõigilt, et mis hinde me ta tööle paneksime ning et igaüks võiks vastavalt anda väikese rahalise tasu.

Meid oli kuskil 10 inimest ja enamus andsid kuskil 10 eurot. Mina lasin üle, kuid mis parata.. kaardimakset ei saanud teostada :D !! Igatahes korralik äriplaan. Kui tahan kuskil heas linnas elada, teen endale ajaloo selgeks, lisades omad krutskid juurde ja siis viin hosteli inimesed 2-ks tunniks jalutama. Ja ongi korralik päevatasu garanteeritud!

Staadion Vicente Calderon
Hiljem rentisin ratta 1 päevaks ning mõtlesin Vicente Calderoni staadioni vaatama minna. Seal Atletico Madridi muuseum ka. Kahjuks oli see siiski kinni tol päeval.

Rattaga jõudsin 10x rohkem ringi vaadata linnas. Käisin ka Casa de Campo pargis.

Río Manzanares
Madridis on see väga postiivne, et suhteliselt palju on parke ja loodust ka linna keskel. Ja kui kaunis on jõeäärne!

Õhtupoolikul käisin Reina Sofia muuseumis. Hiiglasuur! Palju tuntud kunstnike nagu näiteks Pablo Picasso ja Salvador Dali. Ligi 3 tundi olin muuseumis, kuigi sellestki jäi väheks. :D

Tol õhtul oli hostelis jälle üks pidu. Ja hiljem läksime Madridi suurimasse klubisse Kapital. Seal oli umbes 7 korrust, all oli DJ-ga tantsumuusika. Edasi regueton ja hispaania tantsumuusika. Siis oli veel karaoke korrus. Kõige ülemine korrus oli niisama suhtlemiseks ja baar koos istumiskohtadega.

Kolmas päev käisin veel ühes muuseumis nimega Thyssen Bornemisza. Jällegi ulmepalju kunsti ja kultuuri.
Salvador Dali "The enigma of Hitler"
Edasi oli plaan minna Toledosse, mis on ajalooline linn Madridist lõunapool.
Rongiga võttis ainult 25 minutit.

Seal käisin sõjamuuseumis. Uskumatu, kuid paljudes muusemites saab mingitel päevadel ja kellaaegadel tasuta käia. Nii ka sõjamuuseumis. Taaskord kadusid 2 tundi nagu niuhti!
Toledo sõjamuuseum

Veel jalutasin linnas ringi. Kesklinna osa on ülimalt turistilik ja palju igasuguseid suveniiri poode. Samas hooned on peaaegu kõik araabia stiilis ja seega kandilised. Ülipalju kirikuid ja usuga seotud rajatisi. Üks võimsamaid on sealne katedraal.

Enne Toledost äraminekut jõusin käia ka ühes muuseumis, kus eksponeeriti vanaaegseid piinamismeetodeid ja vahendeid. Seal võis leida ikka eriskummalisi ja ka lausa rõvedaid meetodeid.

Bussiga õhtul tagasi Madridi ja siis Blablacar´iga Granadasse. Blablacar on Hispaanias hästi levinud liikumisviis. Võtad portaalis ühendust inimesega, kel auto ja kui trajektoor klapib, saad mugavalt ja ka odavamalt sihtkohta.

Kokkuvõtvalt kohtasin ägedaid inimesi alates leedu matkajast, kes oli just lõpetanud 800km/ 30 päevase matka, ameeriklasest prantuse võõrleegionari ning inglise lennupilooti kuni Toledos õppivate Kanada tüdrukuteni välja.
Madridi atmosfäär on kultuurist ja ajaloost pakatav, kuid mitte igaval, vaid nooruslikul ja modernsel moel.
Ja tapad, oh need maitsevad siin imehästi!

Seega Madridi julgen küll soovitada kõigile, kellele suured linnad ja kultuur meeldib. Aga võtke vähemalt  nädal, et jõuaksite kõikjale.